Wednesday 4 September 2013

Kisah Benar Budak Minta Sedekah Jadi Artis Terkenal di Indonesia !!!

Di Indonesia, ada berjuta peminta sedekah cilik yg berbekal gitar mencari sesuap nasi.. 
Tiada ruang utk mereka bersekolah seperti anak-anak kita di Malaysia yang penuh 
dengan bantuan dan kemewahan !!! 
Syukurnya anak-anak di Malaysia.

Sekarang tengah jadi Fenomena seorang budak peminta sedekah 
yang berumur 11 tahun bernama Tegar dan berjaya diangkat menjadi artis terkenal.

Lirik lagu ini menjadi perhatian dan hebat !!!
Bandingkan dua video iaitu ketika menjadi peminta sedekah dan ketika dah jadi artis.

Di bawah video disediakan lirik lagunya...



Lirik & Lagu (Tegar -Aku Yang Dulu) 
### Kisah Benar Budak Minta Sedekah Jadi Artis Terkenal di Indonesia

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku di sayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita citaku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada Yang Maha Kuasa
Memberi jalan untukmu semuanya

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang receh
Mengejar cita cita paling mulia
Membantu keluarga dirumah

Sekolah dulu ku gak punya biaya
Terpaksa ku harus mencari nafkah
Tetapi, aku tak berputus asa
Pasti Yang Kuasa memberi jalannya

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang receh
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang receh
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Sekolah dulu ku gak punya biaya
Terpaksa ku harus mencari nafkah
Paling bisa bantu dengan penuh cinta
Cinta yang penuh warna

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ke menderita
Sekarang aku bahagia

Cita citaku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang Alhamdulillah
Bersyukurlah pada Yang Maha Kuasa
Memberi jalan untukmu semuanya

No comments:

Post a Comment

Blog Rujukan